إجتماع شباب الحرفين بكنيسه الشهيده دميانه
♥ ♥ ♥ ╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝♥ ♥ ♥
.
عزيزي الزائر انت غير مسجل معنا يمكنك الانضمام للجسد عن طريق التسجيل معنا
مواعيد الاجتماع الساعه 4:00 مسائا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

♥ ♥ ♥ ╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝♥ ♥ ♥
.
عزيزي الزائر انت غير مسجل معنا يمكنك الانضمام للجسد عن طريق التسجيل معنا
مواعيد الاجتماع الساعه 4:00 مسائا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الزوار
مرحبا أيها الزائر الكريم, قرائتك لهذه الرسالة... يعني انك غير مسجل لدينا في الموقع .. اضغط هنا للتسجيل .. ولتمتلك بعدها المزايا الكاملة, وتسعدنا بوجودك

طفل عايز يشتري معجزة .. قصة رائعة جداً ........

طفل عايز يشتري معجزة .. قصة رائعة جداً ........ Empty طفل عايز يشتري معجزة .. قصة رائعة جداً ........

مُساهمة من طرف maro magdy السبت 21 سبتمبر 2013, 2:21 pm

طفل عايز يشتري معجزة .. قصة رائعة جداً ........

دخل طفل فى الخامسه الى الصيدليه وقال للصيدلى : دى كل الفلوس اللى معايا وعايز اشترى بيها معجزه ؟ اندهش الصيدلى وسأله : عشان ايه انت عايز معجزه ؟ ومين اللى وصفهالك يا حبيبى ؟ اجابه : الدكتور قال ان امى مش هتشفى الا بمعجزه وانا بحب امى اوى وعاوزها تخف , اعمل معروف ساعدنى ؟
قال له الصيدلى : ياريت الدوا عندى كنت اديتهولك ببلاش لانك بتحب امك كتير , دوا امك موجود بس عند يسوع , روح الكنيسه وقول له هو بيحب الاطفال وبيسمع لهم ,
ركض الطفل مسرعاً الى الكنيسه ودخل ووقف امام شخص المصلوب عند الهيكل وقال له : انا عارف انك مصلوب وبتتوجع ومش فاضيلى بس الصيدلى قال لى دوا امك " المعجزه " عندك , انا بحب امى كتير , ودى كل الفلوس اللى معايا حوشتهم عشان اشترى عجله , هاديهم لك واوعدك اجى واساعدك عشان تنزل , اعمل معروف بسرعه , لم يلق الطفل اجابه من يسوع , فصرخ ب عالٍ : لو مش هاتساعدنى مش هنزلك وهاروح اشتكيك لامك العدرا , ولما لم يسمع اجابه بكى وراح يتوسل ليسوع : انا عارف انك بتحب امك العدرا وانا بحب امى ساعدنى واعطينى الدوا " المعجزه " ومش هتأخر وهارجع واساعدك وانزلك , سمع الكاهن الحديث وصراخ الطفل وقال له : يسوع بيسمع كل شيئ من غير ما يكون ك عالى , بس رده مش بالكلام , خدنى بيتكم , اخده الطفل للبيت وفى الطريق اخبره انه يحب امه كثيراً وانها كل شيئ فى حياته وانه حزين لمرضها واوجاعها وهى بالسرير لا تغادره مطلقاً , وصلوا البيت ودخلوا غرفه الام ووجدوا السرير فارغاً فصرخ الطفل بهلع : امى , عندها ركضت الام من المطبخ واحتضنته وقالت له : حبيبى , بيسلم عليك الطبيب اللى شفانى وبيقولك هو كمان بيحب امه كتير .. انت عرفته من فين يا حبيبى ؟ هنا تدخل الكاهن وقال للطفل : شفت اهه من غير ما يتكلم سبقنا وعمل " المعجزه "14.10.201313:24:05
maro magdy
maro magdy
مستشار المدير
مستشار المدير

انثى
الدلو

الأسم بالكامل : مرمرمينا
عدد مسهاماتك معنا :   طفل عايز يشتري معجزة .. قصة رائعة جداً ........ 21010

- مواضيع مماثلة