إجتماع شباب الحرفين بكنيسه الشهيده دميانه
♥ ♥ ♥ ╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝♥ ♥ ♥
.
عزيزي الزائر انت غير مسجل معنا يمكنك الانضمام للجسد عن طريق التسجيل معنا
مواعيد الاجتماع الساعه 4:00 مسائا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

♥ ♥ ♥ ╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝♥ ♥ ♥
.
عزيزي الزائر انت غير مسجل معنا يمكنك الانضمام للجسد عن طريق التسجيل معنا
مواعيد الاجتماع الساعه 4:00 مسائا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الزوار
مرحبا أيها الزائر الكريم, قرائتك لهذه الرسالة... يعني انك غير مسجل لدينا في الموقع .. اضغط هنا للتسجيل .. ولتمتلك بعدها المزايا الكاملة, وتسعدنا بوجودك

هل يوجد حب حقيقي تحت سن ال18 سنة

مينا وديع
ramy
6 مشترك

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

هل يوجد حب  حقيقي تحت سن ال18 سنة - صفحة 2 Empty رد: هل يوجد حب حقيقي تحت سن ال18 سنة

مُساهمة من طرف جى كيه الخميس 25 فبراير 2010, 6:29 pm

هاااااااااااى
ميرسى ياااماريو ع ردك الرااااائع وع فكر ةبفرح لما الاقى نااااس تتنااااقش كده مش تدى رأأأأأأااايها وتقفل ع الموضوع
والتعليق ع الكتااااابه عااااارفه انو هزاااااار عشاااااان انا بردوا مش بهتم بالكتاابه ع كد ماااااا الموضوع يجبرك على اجااابتو
وااااااسمحلى بس اعلق ع اجاباتك

1:-انا ماحدتش العمر بل بالعكس انا قلت ان الحب لا يرتبط بالسن يبقى ما تساليش عن السن بالتحديد اما المختلف ماعيا فى الراى يجاوبك وانا برده ما اقصدش انا يكون فى سن 7 سنيين

*** وااااااااانا محددتش سن عاااااامتا بس عاااااايزه ااااااعرف اللى وجهه نظرهم الحب تحت سن ال18 بيبتدى من كااااااااام بالنسبه ليهم مش ااااااكتر
لانى بجد مش عااااارفه بيبتدى ولا هيبتدى من كاااااااام اصلا.......

2:-طبعا يؤدى للزواج والا مايكنش حب وانا ما اقصدش لعب العيال/6:-وبعدين ايه المشكله انهم يتعرفوا على العالم التانى ويفضلوا مع بعض طيب ده دلوقتى العيال الصغيرين فى الحضانه بيرتبطوا يبقى عالم ايه اللى لسه هايعرفوا وعلى فكره ده مابيغرش فى المشاعر الحقيقه حاجه

**انا حطيط سؤال 6 جنب2 عشاااان ردهم وااااااحد عندى
****هيكونو فعلا متمسكين ببعض بعد ماااااابعدوا سنين وسنين عن بعض
يعنى عااااااااايز تقتنعنى اااااانها هى ولا هو بعد مااااا يدخلو كل واااااااااحد منهم كليه منفصله عن التانى مفيش حد منهم حب حد غير اللى حبو من وهو سنو اقل من ال18 ومتقليش مااااااابيغرش المشااااااااعر الحقيقيه ودى لو كااانت حقيقيه ااصلا...... ماااااااااااظنش
**(دلوقتى العيال الصغيرين فى الحضانه بيرتبطوا) بس بجد عااااااايزه اااعرف الجمله دى جد ولا هزاار

3:-اما موضوع سن المراهقه فعلميا المراهق هو قليل التجارب وقليل الخبره فى هذا السن او غيره يعنى لو ولد اصغر من 18 سنه لكن عنده خبرات وتجارب يبقى يقدر يحب حب بجد وعلى فكره ده موجود فعلا وبشكل كبير ودول ناس مش كل همهم الميل للجنس الاخر

**** تجاااارب اااايه اللى عند ولد صغير وااااااصغر من ال18 وبجد اااااانا عااااايزه ااعرف ااااااصغر من ال18 فى قااااااموس المقتنعين بالحب ده من كاااااااام سنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ولو كاااان بيحب كااان بيحب بت فى كى جى 2 ولا بت مرااابيها على اااااايدوه
**** ياباشا انا بااعترااااف بااان الولد يبقى راااااااااااااجل فى حاااااااله وااااااااحده لما يكون معااه بطاااااااااقه لكن قبل كده يبقى عيل
**وكماان موجودين بشكل كبير صدقنى انت ادرى ااااانا مش عااااااااارفه انا مش دخلت فى قلوبهم الصرااااااحه وعرفت اللى جوااااااااها
**بس عاااارفت منين انهم موجودين بشكل كبيرررررررررررر؟؟؟؟؟؟؟شكلك بتعرف فى الودع

4:-اما موضوع هنفضل مع بعض لغايه امتى فايه المانع اننا نكمل لغايه الجواز لغايه الجامعه لبعد الجامعه لاخر العمر كمان

****انت مش فهمت قصدى فى هتفضلو لغااااااااااايه امتى قصدى ع بعد الجااااامعه ده ااصلا لو محدش فيكم حب شخص غير حبيبو اللى حبو تحت ال18

5:-وعلى فكره كل ولد ممكن يشتغل وهو بيدرس من قبل ال18 كمان وكده يبقى مشكله الفلوس والشغل محلولين وعلى فكره انا بدرس فى الجامعه وبشتغل من قبل ما تم 18سنه فاكيد مش محتاجه ااكدلك ان ده موجود فعلا ومش مستحيل

****لالالالالالا الشغل قبل الدرااااااااااسه وتحت ال18 ده موجود فعلا بس شكلك وحييييييد مش عندك اخواااااااات ولاد عشااااااان كده مش جبت سيييييييره الجيش خاااااااالص
ويارب كل الناس تحب وتتحب قبل ال18 بعد ال50 مش فارقه المهم ان كلهم يبقوا مبسوطين وبس

*******يااااااااارب ياباشا حد يكره انو يعيش مبسوط

وسااااااااامحنى صدعتك كتيررررررررر بس انت لو مش عندك اسللللللللللوب ناااااااااقش جميل يجبر اللى يدخل يقرااااااااااااااه مش كنت صدعتك كده
وميرسى ع ردك ياباشا والاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضيه وبجد متعتنى بالمنااااااقشه واااااتمنى مش تكون زعلان منى

جى كيه
جى كيه
مشرف عام
مشرف عام

انثى
العذراء

الأسم بالكامل : جى كيه

هل يوجد حب  حقيقي تحت سن ال18 سنة - صفحة 2 Empty رد: هل يوجد حب حقيقي تحت سن ال18 سنة

مُساهمة من طرف MaAoo الجمعة 26 فبراير 2010, 1:10 am

اولا ميرسى كتير على كل الكلام الحلو اللى قلتيه
ثانيا نخش فى الموضوع
1:-موضوع من سن كام على ما اعتقد ممكن من سن 15 او 16 واكيد قبل كده يبقى غريب اوى اما من وجهه نظرى ان الحب مالوش سن اصلا سواء تحت ال18 او لا
2:-بصى بقى موضوع انهم يكملوا ولا لا ده يتوقف على مدى علاقتهم ببعض فاذا كانوا متفاهمين وبيقدروا يحلوا مشاكلهم بطريقه مرضيه ومقنعه للطرفين افتكر انهم يقدروا يتخطوا كل العواقب
3:-اما التجارب اللى عند الولد اللى اقل من18 سنه فبجد حاليا الدنيا والزمن فرضوا على الناس كتير انهم يسبقوا سنهم فى موضوع التجارب يعنى مش غريبه ان فى ولاد اقل من18 وبيفهموا فى حاجات كتير احسن من اللى اكبر منهم
وعلى فكره الولد بيطلع البطاقه من سن 16 سنه يعنى راجل فى نظرك قبل ما تسمحيله يحب بسنتين
وانا يا ستى مش بعرف فى الودع ولا حاجه بس بعرف ازاى افهم الناس من كلامهم واتاكد من صدق مشاعرهم علشان بحب اقرب من الناس كلها اما موضوع الميل للجنس الاخر فده بيرجع للتربيه من راى
4:-ولو حبيبه مالى عينه ايه اللى خليه يحب غيره اصلا
5:-مش المشكله فى الجيش الجيش بياخر سنه واحده ممكن تكون من فترة الخطوبه بس ليه بتفترضى الاحتمال الاسوا ما ممكن ما يدخلش الجيش
وعلى فكره انا ليا اخ اكبر منى وليا جيش بس لحسن الحظ انى لسه ما حبتش اصلا
*ولا صداع ولا حاجه بجد انا مبسوط كتييييييييييييييييييييييييييير بمناقشتى معاكى وانا مش اقدر ازعل منك لان الخلاف فى الراى لا يفسد للود قضيه
.
MaAoo
MaAoo
مشرف عام
مشرف عام

ذكر
الاسد

الأسم بالكامل : ماريو صلاح إبراهيم

مُساهمة من طرف ramy الجمعة 26 فبراير 2010, 1:48 pm

ايه يا عم ماريو ايه ست جي كي مالكوا براحه شوية صوتكم واصل لأول الجوجل
ramy
ramy
مدير عام
مدير عام

ذكر
الحمل

الأسم بالكامل : Ramy Raafat
عدد مسهاماتك معنا : هل يوجد حب  حقيقي تحت سن ال18 سنة - صفحة 2 11110

مُساهمة من طرف جى كيه الجمعة 26 فبراير 2010, 10:26 pm

ميرسى ياباشا على ردك
سامحنى بردوا زى ماااااااقلتلك الاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضيه
مش مقتنعه بالحب غير فى مرحله نضج فكرى وروحى وعااااااطفى للطرفين عشااااان يعرفو
يختااااروا اختيااار سليم ويقيييمو بعقلهم قبل قلبهم
وياااااااسيدى ربنا يعطرك فى بنت الحلال وتحبها ويبقى حظك فى الحب حلو ومش تندم عليه
وميرسى ليك مره تااااانى

سااامحنى ياباشا ماريو كل مره بيجبرنى على المناااقشه واانا قلتلو لو كااانت منااقشتو مش حلوووووه كده مكنتش دخلت
واانت كمان لو مش كااانت اسئلتك حلوه كده وتجبر اللى يقرأأأأأأأأأها على الدخول مش كنت دخلت من الاول وصوتنا عيلى كده ووصل لاول جوجل
والمره الجاااااايه هنبقى نتكلم بصوت وااااااااااااااطى عشااان ميطلعش بره ممكن يعمل لبس بعد كده فى وصلات النت مش عااايزين
مشاااااكل من الرقاااااااابه اللى على النت

وبجد يااااريت اغلبيه اعضااااء المنتدى عندهم نفس روح مااريو فى الجدل والحوااااار
وميرسى انك متعتنى بالمناااااااقشه الجميله والشيقه دى
ربنا معاااااااكو وتمتعونا بااااسئلتكو ورددكو الجميله والشييييقه
جى كيه
جى كيه
مشرف عام
مشرف عام

انثى
العذراء

الأسم بالكامل : جى كيه

مُساهمة من طرف MaAoo السبت 27 فبراير 2010, 10:01 pm

ميرسى خالص على كلامك الحلو ده وربنا يرزقك بابن الحلال اللى يناقشك ويصدعك فى كل حاجه تحت ال18 فوق الالف مش مهم
وانت يا استاذ رامى خليك فى حالك هو انت ساكن فى الجوجل
MaAoo
MaAoo
مشرف عام
مشرف عام

ذكر
الاسد

الأسم بالكامل : ماريو صلاح إبراهيم

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

- مواضيع مماثلة